Schindler PORT Technology představuje revoluci v efektivně přepravy osob v rámci budovy a zároveň posouvá na další úroveň možnosti zabezpečení objektu a individuálního přístupového systému.
Dokonalost je v podmínkách moderních budov skutečnou výzvou. Plynulý pohyb každého uživatele může zahrnovat využití různých zařízení sloužících k zajištění vertikální přepravy. Součástí by měla být i navigace, která jej co nejrychleji dovede k cíli. Často je navíc třeba zajistit přístup do části budovy, která není určena veřejnosti. To vše s jediným cílem - zkrátit pasažérům cestu tak, aby svůj čas mohli věnovat účelu, který je do budovy přivádí.
Pokud se ve své budově rozhodnete využívat Schindler PORT Technology, systém cílového řízení, postačí k tomu všemu cestujícím jediné - identifikovat se u termininálu PORT. Inteligentí systém PORT Technology se pak postará o naplánování optimální trasy, která cestujícího dovede do cíle v co nejkratším čase.
Schindler PORT Technology přináší řadu pokročilých funkcí a nástrojů, které můžete využít přesně v souladu s vašimi potřebami.
Také do použití závor přináší PORT Technology nové možnosti. Na základě identifikace návštěvníka dokáže určit, zda mu umožnit přístup do budovy. Zároveň mu ale může přivolat výtah přímo do cílové destinace. Do ní jej přepraví v co nejrychleji a s minimem zastávek.
Každé zařízení PORT je vybaveno čtečkou, která mu umožní propojení s kompatibilním bezdrátovým zařízením od jedoduché karty po smartphone. Přiložením těchto zařízení k terminálu PORT tak může uživatel vstoupit do objektu, otevřít si závoru a samozřejmě si automaticky přivolat výtah.
Pokud PORT Technology slouží ke kontrole vstupu přes závoru, je automaticky nastavena tak, aby nebylo možné přístupovou kartu využít více osobami. Jakmile se návštěvník kartou identifikuje a závora jej vpustí do objektu, zneplatní systém všechny další pokusy o vstup se stejnou kartou, a to jak na terminálu, kde byla použita, tak na terminálech poblíž. Tím předchází riziku, že někdo podá přes závoru kartu další osobě a neoprávněně jí tím umožní přístup do objektu.
Systém pracuje s dostupnými statistikami a učí se z nich. Dokáže tedy určit nejpravděpodobnější nástupní stanice v daném čase a do nich přistavuje výtah tak, aby byl cestujícím k dispozici. Případně může preferovanou nástupní stanici pro dané časové období určit sám zákazník.
Cílem této volitelné funkce je motivovat cestující, aby vždy využili vlastní kartu a nepohybovali se v budově například na základě přístupu kolegy, se kterým do ní vstupují. Použije-li cestující výtah, aniž by se předem identifikoval u PORT terminálu, systém to zohlední hned při dalším použití karty. Reakce lze nastavit od upozornění až po nutnost resetovat přístupovou kartu.
V mnoha výškovách budovách je vhodné zvýšit využitelnost výtahové šachty použitím dvoupodlažních výtahů. Při konvenčním způsobu řízení přepravy tak může docházet hned k několika jevům, které nepříznivě ovlivňují komfort cestujících. Nemusí si být jisti, do které z kabin mají nastoupit, aby se dostali do požadovaného patra, navíc spodní kabina často zbytečně zastavuje jen kvůli požadavkům zadaným v horní kabině. Schindler PORT Technology dokáže tyto situace vyřešit. Vzhledem k tomu, že jsou požadavky cestujících zadány ještě před nástupem do kabiny, dokáže systém cestu naplánovat tak, aby dvoupodlažní výtahy nezastavovaly častěji než běžné jednopodlažní. Přehledná signalizace usnadňuje orientaci cestujících a předchází zmatkům.
Kyvadlová přeprava mezi dvěma podlažími v budově (typicky například mezi garážemi a hlavním vstupem do budovy) se může zdát z hlediska řízení provozu zcela nenáročná. Ve skutečnosti však při konvenčím řízení nebývá využita maximální přepravní kapacita zařízení. Výsledkem může být i delší čekací doba. Kyvadlové řízení v případě PORT Technology pracuje s odhadem počtu cestujících, na základě kterého vytváří vzorce tak, aby byla zajištěna optimální přeprava s minimální čekací dobou.
Pro zákazníky, kteří potřebují podrobné informace týkající se provozu výtahu i dalších systémů v budově, jsme připravili balíček s komplexním hlášením.
Při správném využití má PORT Technology informace o tom, kolik osob bylo dopraveno do jednotlivých podlaží, a kolik osob by se v nich tedy mělo nacházet. To je velmi užitečné například v případě nutnosti evakuovat budovu. Systém lze využít i pro rozhodnutí, ze kterých podlaží je možné lidi evakuovat po schodech. Displej, který je součástí terminálu PORT, přitom může sloužit jako praktická a přehledná navigace. Do podlaží, z nichž je pro bezpečnou a rychlou evakuaci nezbytný výtah, pak může směřovat dostatečný počet kabin, které zajistí co nejplynulejší přepravu osob, a pomohou tak předejít panice.
Při běžném provozu je výtah nastaven tak, aby nabídl cestujícím ty nejlepší služby. Když však do budouvy náhled přijde mimořádně velká skupina návštěvníků nebo je část výtahů mimo provoz (například kvůli rekonstrukci), může to mít nepříznivý vliv na plynulost provozu, a tím i pohodlí cestujících. V takových případech se výborně hodí pokročilé komunikační schopnosti, jimiž PORT Technology disponuje. Může tak navrhnout cestujícím, aby po schodech sešli o patro níže a tam nastoupili do výtahu, nebo aby naopak vyjeli o jedno podlaží nad plánovanou cílovou destinaci a pak do ní sešli po schodech. Cílem je naplánovat optimální trasu, a tím zvýšit přepravní kapacitu jednotlivých kabin.
Ve snaze minimalizovat čekací dobu přiřazují běžné výtahové systémy příchozím kabiny bez ohledu na ideální vytíženost zařízení. V kabině tak mimo přepravní špičku často cestuje jediný pasažér. Kabiny jsou však vyvážené na 50% zatížení. Je-li nižší, není pohyb kabiny z hlediska energetické náročnosti optimální. V režimu ECO (neboli Energy Control Option) jsou v době mimo špičky jízdy řízeny tak, aby byly dodrženy rozumné čekací doby, a přitom bylo zajištěno co nejlepší využití kapacity výtahu, a tím i vyvážení kabiny. V praxi to navíc znamená, že mimo rušné časy není nutné využívat všechny v budově dostupné výtahy, což rovněž výrazně přispívá k úspoře energie.
V prostředí haly přestupního mezipodlaží, kam jsou cestující dopravováni výtahy z hlavní haly a pak přestupují do výtahů na vyšší podlaží, je vždy obava, že může dojít k přeplnění. Porovnáním počtu lidí dopravených do haly přestupního mezipodlaží s počtem odjíždějících, může systém detekovat tuto možnost a zpomalit objem přijíždějících, dokud se nevytvoří prostor.
PORT Technology je velmi užitečný především pro optimální provoz velkých skupin výtahů a pro řízení provozu v komerčních budovách s vysokým počtem návštěvníků. Pomáhá totiž zvýšit přepravní kapacitu a zkrátit čas jízdy, v obou případech až o 35 %.
PORT pomáhá seskupovat cestujících do jednotlivých podlaží a vytvářet jim optimální trasu tak, aby na nástupištích zbytečně nevznikaly hloučky čekajících. Zároveň umožňuje plně integrovanou kontrolu přístupu do budovy, přičemž díky myPORT můžete pro přístup do budovy i ovládání výtahu využít také chytrý telefon.
PORT Technology ECO neustále vyhodnocuje přepravní podmínky, zajišťuje optimální vytížení výtahu a přitom dohlíží na dodržení stanovené čekací doby. Tím dosahuje co možná nejvyšší úspory energie.
Díky přednostem Schindler PORT Technology můžete lépe využít interiér budovy. Architekti a designéři tak mají při navrhování budov pro příští generace volnější ruce.
S PORT Technology zvládnete přivolání výtahu, otevírání dveří a další úkony úkony, aniž byste se museli dotknout ovládacích tlačítek.
PORT Transit Management představuje významné rozšíření dosavadních možností využití systému PORT Technology. Jedná se o integrované řešení, jehož výsledkem je bezpečný a pohodlný pohyb osob v budově od vstupu po odchod. Zahrnuje řadu terminálů s aplikacemi usnadňujícími pohyb návštěvníků, parkování, ovládání dveří i přístup do kanceláří a domovů.