Přispívá k výraznému snížení počtu neplánovaných odstávek. Umožňuje rychleji řešit případné problémy i efektivněji plánovat údržbu. Zjednoduší také administrativu a sdílení informací. Digitalizace vám zkrátka při správě výtahu pomůže šetřit čas, energii i prostředky. Jak funguje a lze ji uplatnit i ve vašem objektu?
Digitalizace a moderní technologie pomáhají v nejrůznějších oblastech a správa výtahů není výjimkou. „Takzvaný internet věcí umožňuje digitální propojení výtahu se všemi, kteří se na jeho správě podílejí, tedy jak s majitelem budovy a správcem, tak i s dispečinkem servisní organizace a techniky. Ti všichni mají kdykoliv po ruce aktuální informace o stavu zařízení a mohou na ně okamžitě reagovat,“ vysvětluje Jiří Hoffman portfolio manažer ze společnosti Schindler CZ, která díky platformě Schindler Ahead využívá digitální řešení ve prospěch majitelů a správců budov i samotných cestujících.
Zcela přelomová je služba vzdáleného monitoringu. Senzory umístěné ve výtahu neustále sledují stav klíčových komponentů a včas upozorní na možnou komplikaci. Výsledkem je takzvaná prediktivní údržba. Díky ní lze případný technický problém, například opotřebenou součástku, odhalit a řešit dříve, než ovlivní plynulý provoz výtahu. Situací, kdy lidé musí s těžkým nákupem nebo dokonce kočárkem či o holi po schodech, tak výrazně ubude.
Pokud se závada přeci jen vyskytne, obdrží dispečink a poté technici automatické servisní hlášení, což celý postup urychlí. V praxi to podle dosavadních zkušenostní znamená průměrně tříhodinový náskok ve srovnání s minulostí, kdy k řešení problému došlo až ve chvíli, kdy jej zaznamenal a nahlásil zákazník.
Efektivnější je i práce technika v terénu. Zatímco dříve mohl provést diagnostiku až na místě, a vyřešení případného problému si tak zpravidla vyžádalo více návštěv, nyní má kompletní informace o stavu zařízení k dispozici online. Může se tedy dobře připravit, zajistit si náhradní díly a v rámci jediné návštěvy odbavit vše, co je třeba.
"Možnosti služeb založených na digitalizaci stále rozšiřujeme. V naší pražské centrále jsme například otevřeli nové Technické operační centrum, které nám umožňuje řešit některé závady na dálku, tedy bez návštěvy servisního technika," říká Jiří Hoffman.
Přehledné a uživatelsky přívětivé rozhraní Schindler Ahead ActionBoard umožňuje oprávněným uživatelům kdykoliv online sledovat stav zařízení, a to jak prostřednictvím počítače, tak tabletu či mobilu. Zvláště správcům se bude hodit i přístup k historiím oprav a dalším datům potřebným pro kontrolu faktur nebo přípravu reportů. Majitelům budov usnadní digitalizace i plánování investic. Vzhledem k dokonalému přehledu o stavu zařízení totiž dobře ví, co ještě může počkat, a co už rozhodně neodkládat. Navíc i v případě výtahů obvykle platí, že je účinná prevence levnější než řešení již vzniklého problému.
Místo analogových linek využívá Schindler bezdrátové připojení 4G/LTE. Samozřejmostí je prvotřídní zabezpečení dat.
Služby Schindler Ahead je v současné době možné využívat pouze ve výtazích značky Schindler. Nezbytnou výbavou je hardwarové zařízení CUBE, jehož prostřednictvím celý systém funguje. Automaticky jím disponují výtahy Schindler vyrobené od roku 2018. Bez problémů ho lze nainstalovat také do starších výtahů této značky, konkrétně těch, které byly vyrobeny v letech 2010 až 2017.
Zaujaly vás možnosti digitalizaci a chcete je využívat nebo se o nich dozvědět více? Kontaktujte zástupce společnosti Schindler CZ ve vaší oblasti. Rádi zodpoví vaše dotazy a se vším vám pomohou. Více informací najdete také na našem webu v sekci Digitální služby.