V naší pražské centrále jsme slavnostně zahájili provoz TOC neboli Technického operačního centra. Jde o velmi důležitý krok, který nám umožňuje ještě efektivněji využívat digitalizaci a internet věcí ve prospěch zákazníků. Usnadníme jim správu zařízení a zajistíme plynulý provoz zařízení i rychlejší řešení případných technických problémů. Nové TOC vám představíme v krátkém článku. Pod ním najdete také video, které vám naše nové centrum více přiblíží.
Moderní výtahy Schindler jsou vybaveny senzory, které monitorují stav klíčových komponentů. Snímají vibrace, teplotní výkyvy, spotřebu energie a mnoho dalšího. Tím nám poskytují dokonalý přehled o stavu zařízení a včas nás upozorní na možnou komplikaci, třeba v podobě opotřebené součástky. "V rámci takzvané prediktivní údržby pak můžeme řadu potenciálních technických problémů řešit ještě dříve, než ovlivní chod zařízení. Pro zákazníka to kromě mnoha dalších výhod znamená i značné snížení počtu neplánovaných odstávek, tedy situací, kdy je výtah náhle mimo provoz," vysvětluje Portfolio Manager Jiří Hoffman, který je za provoz nového centra zodpovědný.
A právě do TOC míří všechny zaznamenané hodnoty, upozornění i cenné statistiky. Specialisté, kteří tu s nimi pracují, díky nim vylepšují konkrétní postupy a procesy tak, aby vedly ke zkvalitňování služeb zákazníkům i ke zefektivnění práce našich kolegů v terénu.
Řada aktivit v rámci digitálních služeb Schindler Ahead probíhá nezávisle na Technickém operačním centru. Platforma Schindler Ahead totiž z hlediska sdílení informací přímo propojuje zařízení s technikem i vlastníkem či provozovatelem. TOC ale významně rozšiřuje naše možnosti.
Zákazník je ocení například ve chvíli, kdy se na zařízení vyskytne závada, která mu brání v provozu. Dříve to byl až zákazník, kdo tuto závadu zaregistroval, informoval náš dispečink a čekal na příjezd technika. Ten teprve na místě zjistil podrobnosti a často až při další návštěvě mohl závadu odstranit.
Služba Schindler Ahead Remote Monitoring (neboli vzdálený monitoring) celý proces usnadňuje, zrychluje a zefektivňuje. O závadě všechny zúčastněné informuje sám výtah prostřednictvím upozornění zasílaného například na mobil. Servisní technik má navíc ještě před příjezdem na místo podrobnější informace o závadě, doporučeném řešení i vybavení a dílech, které bude potřebovat. Vše tak probíhá mnohem rychleji. Nyní se posouváme ještě dál, protože kolegové v TOC mohou některé ze závad odstranit sami na dálku,
upřesňuje Jiří Hoffman.
Důležité vybavení tvoří moderní video stěna. Specialisté, kteří v TOC pracují, mají díky ní neustále na očích jak aktuální stav výtahů a s ním spojená upozornění, tak řadu dalších informací a údajů. Jde například o takzvaný Health Check, tedy zprávu o technickém stavu zařízení, která se generuje v předem daných intervalech. K dispozici mají také statistická data, která jim umožňují optimalizovat veškeré kroky a procesy. V praxi je zužitkují například při přípravě konkrétních návodů a postupů, které usnadní práci technikům v terénu. I tím přispívají k zajištění lepších služeb pro zákazníka.
V rámci skupiny Schindler jsou více než dvě desítky Technických operačních center. Nacházejí se například v Americe, Austrálii, na našem kontinentu například ve Švýcarsku nebo Německu. Naše centrum je společné pro Česko i Slovensko. Nahlédnout do něj můžeme díky spotu, který jsme pro vás připravili.